Wczytywanie

Content marketing

15.04.2017
Udostępnij:

Czym jest Content marketing? To inaczej marketing treści, strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów za pomocą publikowania atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują odbiorce. Content marketing różni się od tradycyjnego marketingu opierającego się na jednostronnym przekazie reklamowym, celem jest na budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez zaangażowanie obydwu stron.

Terminem content marketing określa się rozmaite treści publikowane i przekazywane za pomocą sieci. Należą do niech artykuły, webinaria, evideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i cennych przez nich wiadomości i informacji ściśle związanych z daną branżą, powoduje to że obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści. Szerzej rozumując content marketing obejmuje również treści tworzone poza Internetem: w prasie branżowej, gazetkach, folderach, ulotkach, katalogach, poradnikach drukowanych, książkach itd.

Content Marketing jest ściśle związany z pojęciem tzw. marketingu wirusowego, czyli działaniami marketingowymi, których głównym celem jest budowanie świadomości marki poprzez nakłonienie odbiorców do samodzielnego rozpowszechniania informacji na temat danej marki. Aby osiągnąć ten cel, specjaliści od marketingu wirusowego stosują różne techniki docierania do potencjalnych klientów. Do najpopularniejszych kanałów przekazu należą fora i media społecznościowe (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube itp.) oraz blogi branżowe, które umożliwiają szybkie rozpowszechnianie treści marketingowych.

i